XS4ALL ondervindt vrijdagmiddag last van een lokale netwerkstoring in Amsterdam. De problemen met haperende en uitgevallen internetverbindingen zijn begonnen rond 13.00 uur. Ook telefonie- en televisiediensten kunnen verstoord zijn. Het bedrijf is nog op zoek naar de oorzaak van de problemen.

'Storing komt wel vaker voor'

Meerdere diensten zijn getroffen. Volgens het bedrijf gaat het naast het reguliere XS4ALL-internet om mobiel internet en de diensten Business DSL en ADSL van KPN. “Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak", valt te lezen op de storingspagina. Als advies geeft de provider het uit- en aanzetten van de modem om te controleren of de verbinding is hersteld.

XS4ALL verwacht een snelle oplossing. "Niet alle klanten in Amsterdam ondervinden momenteel problemen. Het lijkt te gaan om een kleine storing die wel vaker voorkomt. Een oplossing laat dan doorgaans niet lang op zich wachten", aldus woordvoerder Niels Huijbrechts in een reactie aan Webwereld.

Update 13.53 uur: Reactie XS4ALL en mobiel internet toegevoegd.

Update 16.20 uur: XS4ALL meldt in een tweede reactie aan Webwereld dat het wel degelijk om een serieuze storing gaat. Na onderzoek blijkt het te gaan om een doorgeslepen netwerkkabel, waardoor zowel KPN als XS4ALL-klanten momenteel problemen ondervinden.