Dit heeft de presentator zondag bekendgemaakt in het AVRO-radioprogramma Antenne 2. Over drie maanden zal Storms concrete plannen presenteren voor Stichting Breekijzer, zoals de opvolger van het tv-programma heet. "We zijn nu bezig met het ontwikkelen van een fantastisch weblog", aldus de programmamaker. "Daarop is het verschil met televisie al bijna niet meer te zien." Qua inhoud zal de formule van het vernieuwde Breekijzer niet veel verschillen van het oude Breekijzer: consumentenproblemen oplossen. Storms heeft hoge verwachtingen van zijn vernieuwde formule op internet. "De stichting kan meer bijdragen aan rechtvaardigheid voor het individu dan het televisieprogramma ooit heeft gedaan." De televisievariant van Breekijzer werd anderhalf jaar geleden van de buis gehaald. Volgens Storms had dit mede te maken met belangenverstrengeling ten opzichte van adverteerders. "Als je grote adverteerders regelmatig op de huid zit, is het voor commerciële omroepen niet altijd even interessant om zo'n programma aan boord te hebben. Een fenomeen als Breekijzer laat zich niet langer leiden door programmadirecteuren."