Sommige IT-bedrijven betalen dit jaar zelfs meer dan hun volledige omzet om te kunnen adverteren tijdens de laatste wedstrijd uit de Amerikaanse National Football League (NFL). De gemiddelde prijs van een 30 seconden lange commercial bedraagt dit jaar een kleine twee miljoen dollar. Persbureau Associated Press meldt dat zeker 12 'dot-com'-adverteerders bedrijven als Anheuser-Busch (Budweiser bier), Pepsi, Federal Express en Visa zullen vergezellen in de uitzending op 30 januari. Internetbedrijven hebben volgens schattingen zo'n 20 procent van de beschikbare reclametijd opgekocht. Traditioneel trekt de finale van de NFL de hoogste kijkcijfers van het jaar. Het is zeer prestigieus om te kunnen adverteren tijdens de uitzending. Marketingmensen van internetbedrijven willen graag tijdens het evenement adverteren om hun internetadres in één klap aan een zeer groot publiek te tonen. "Men wil laten zien dat ze er bij horen," aldus Bill Croasdale van Western Initiative Media tegen Associated Press. Een van de adverteerders is Angeltips.com. "We hebben nog geen cent omzet gedraaid," zegt Ethan Russman, marketingdirecteur van Angeltips.com. Toch telt het bedrijf twee miljoen dollar neer voor een reclamespot. Volgens Russman is die investering, met geld van investeerders uit Europa en Azië, bedoeld om vertrouwen te kweken onder het publiek. Computer.com, een vijf maanden oud bedrijf, betaalt drie miljoen dollar voor enkele korte spots tijdens en rond de finalewedstrijd. Computer.com heeft dezelfde reden als Angeltips.com.