Superweb-klanten van de oude garde kunnen nu nog ongelimiteerd internetten voor 35 gulden per maand. De provider telt ruim 10.000 gebruikers die verbinding maken met internet via een gratis 0800-nummer. Enkele maanden geleden is Superweb gestopt met het aanbieden van deze abonnementsvorm. De provider biedt nu alleen nog een abonnement waarmee klanten voor 35 gulden per maand 50 uur kunnen internetten zonder telefoontikken. Daarna wordt voor elke extra minuut vijf cent in rekening gebracht. Per 1 november wil het bedrijf ook alle 'oude' abonnees, die dus geen urenlimiet kennen, overhevelen naar de nieuwe abonnementsvorm. Daartoe heeft Superweb de bewuste klanten eerst door middel van een brief geinformeerd over de opheffing van het 0800-inbelabonnement. Inmiddels is de provider een telefonische actie begonnen onder de oude klanten om hun interesse in een overstap te peilen. Overigens hebben deze klanten geen keuze: zij moeten overstappen of hun abonnement opzeggen. 'Oude' abonnees krijgen als lokkertje het nieuwe abonnement één maand gratis aangeboden. Superweb-woordvoerder Hans de Regt weigert te spreken van een wanhoopsactie van Superweb om koste wat het kost klanten te behouden, en te voorkomen dat zij overstappen naar concurrerende aanbieders als Flatstream. De aanbieding van één maand geen abonnementskosten is volgens hem uitsluitend bedoeld om gebruikers kennis te laten maken met de nieuwe abonnementsvorm. "We hebben gisteren onze abonnees nagebeld", aldus De Regt. "Onze eerste indruk is positief. Er is veel interesse voor de nieuwe abonnementsvorm. Het resultaat moet begin volgende week bekend zijn." De Regt verwacht dat nagenoeg alle 0800-klanten gebruik zullen maken van de op 1 november startende 1611-inbeldienst. Of dat werkelijk zo is, valt nog te bezien. Klanten beklaagden zich in het verleden over de traagheid van de dienst. Ook de reclame voor Superwebs nieuwe dienst werd door klanten niet op prijs gesteld. Deze zou misleidend zijn. De Reclame Code Commissie stelde enkele klagende klanten in het gelijk en gaf de provider hiervoor een reprimande.