Dat blijkt uit een gerechtelijke advertentie die zaterdag 9 december in het Rotterdams Dagblad verscheen. Daarin wordt de schuldsaneringsregeling voor Superweb en het moederbedrijf Supergroup aangekondigd. Een dag eerder ontving WebWereld diverse klachten over de slechte bereikbaarheid van Superweb. "Ze zijn al meer dan een dag niet te bereiken", klaagde een lezer van WebWereld. De provider heeft meer dan 10.000 abonnees. Een medewerkster van Superweb wil weinig kwijt over wat de ontstane situatie voor het voortbestaan van het bedrijf betekent. Volgens haar is Superweb in gesprek met 'verschillende partijen' die geïnteresseerd zouden zijn in een overname van de provider. Superweb ging van start in oktober 1999. Superweb bood onbeperkt tikkenloos internet aan voor het luttele bedrag van 35 gulden per maand. Enkele maanden geleden moest Superweb dit model loslaten. Vanaf dat moment mogen abonnees nog maar vijftig uur internetten per maand. Voor elke minuut dat ze langer inbellen, moeten ze vijf cent betalen. De provider kwam verscheidene malen in opspraak vanwege haar slechte dienstverlening. In januari kondigde de Consumentenbond een boycot af tegen Superweb, omdat de provider beloftes keer op keer niet nakwam. In februari betaalde Superweb een half miljoen gulden uit aan 6.000 abonnees die hadden geklaagd over de belabberde service van de internetaanbieder. Ook werd Superweb door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt vanwege misleidende reclame. Bij de investeringsmaatschappij Nesbic, die investeerde in Superweb, was niemand bereikbaar voor commentaar. Ook de bewindvoerder en de advocaat van Superweb waren dinsdagmiddag onbereikbaar.