Onder het motto 'Help Superweb de winter door!' is een speciale site geopend. "Meestal vind je op sites allemaal negatieve informatie over Superweb. Superweb heeft ook positieve kanten en die willen wij belichten", aldus een bericht op de actiesite. Direct na de start in oktober vorig jaar kwamen bij de Consumentenbond de eerste klachten over de Rotterdamse provider binnen. Inbellen lukt niet, surfsnelheden zijn laag en abonnementsgeld wordt onterecht afgeschreven, zo luiden de aanhoudende klachten. De Consumentenbond stuurde op 30 november een brief naar de ISP, maar heeft daar volgens woordvoerder Ewald van Kouwen geen enkele reactie op gehad. "We hebben brieven, telefoontjes en faxen geprobeerd, maar niets van Superweb gehoord." Uiteindelijk is het gelukt om een afspraak te maken. Woensdag 26 januari gaat de bond met Superweb om de tafel zitten. Veranderingen Superweb maakt een aantal veranderingen door. Onlangs werd Henk de Jager aangesteld als nieuwe directeur. Volgens Superweb zal investeringsbedrijf Nesbic binnenkort aankondigen dat het een belang van 33 procent neemt in de ISP. Toch blijft de Consumentenbond pessimistisch. "Superweb kondigde in een persbericht van 22 oktober aan verbeteringen door te voeren. Als er na twee maanden dan nog niets gebeurd is, geeft dat geen reden tot optimisme", aldus Van Kouwen. Brieven Op de website van de Consumentenbond staan voorbeeldbrieven om het Superweb-abonnement op te schorten of op te zeggen. Ontevreden klanten kunnen die brieven downloaden en naar Superweb sturen. Ook op de 'Help Superweb de winter door'-site staat een voorbeeldbrief. Deze is bedoeld voor de Consumentenbond. "Er zit verbetering in het inbellen en de surfsnelheid. Ik kan mij met het Superweb-abonnement naar behoren redden en mijn telefoonrekening is aanzienlijk lager geworden", is een stukje uit de brief. Consumentenbondwoordvoerder Van Kouwen weet van het bestaan van de site af. Brieven van tevreden Superwebbers heeft hij echter niet ontvangen. Bovendien neemt de bond de site niet serieus.Eerdere relevante berichten: Superweb eist 150 miljoen gulden van Eneco (18 januari 2000) Superweb neemt weer nieuwe abonnees aan (07 januari 2000) Consumentenbond ruikt bloed van geplaagd Superweb (14 december 1999)