Vanaf 26 juni zal Orange Breedband 'Online' heten, meldt het bedrijf. Voor klanten verandert er niets wezenlijks en het bedrijf zal ook 'niet direct starten met grote campagnes' om het merk onder de aandacht te brengen.

Merknaam Orange taboe

De reden voor de naamsverandering is dat T-Mobile en moeder Deutsche Telekom met de acquisitie van Orange Nederland vorig jaar aan verkoper France Telecom hebben beloofd het merk Orange na juni 2007 niet meer te gebruiken, zo licht een woordvoerder van T-Mobile toe aan Webwereld. "De mobiele klanten en winkels gaan over naar T-Mobile, en Orange breedband wordt nu Online."

Ook lijkt er meer duidelijkheid over de status van de adsl-tak. Orange Breedband is met bijna 500.000 abonnees een flinke kluif in de boedel van Orange Nederland, het telecombedrijf dat door moeder France Telecom begin vorig jaar in de etalage werd gezet.

Op de wip

Uiteindelijk kocht Deutsche Telekom, moeder van T-Mobile, Orange voor 1,3 miljard euro, maar sindsdien twijfelt de firma over de toekomst van de breedbandtak.

Degenen die Orange Breedband via de kabel ontvingen zijn al over naar Ziggo, maar voor de adsl-klanten hebben zich tot zover geen nieuwe partijen voor Orange Breedband aangemeld. Recent haakte KPN als laatste kandidaatkoper af.

T-Mobile en Online gaan ervoor

"Er zijn helemaal geen gesprekken met overnamekandidaten meer gaande", aldus de woordvoerder van T-Mobile. Sterker nog, het concern gaat nu met Online alsnog voluit voor de Nederlandse adsl-markt. "We gaan voor flinke abonneegroei met Online", aldus de zegsman. Maar precies hoeveel wil hij niet kwijt.

Vanaf 26 juni zal ook de site www.online.nl, nu nog onbereikbaar, live gaan. Publieks- en reclamecampagnes staan vanaf september gepland, zo bevestigt de zegsman van T-Mobile.