Het totaal aantal klanten groeide vorig jaar met 551.000 tot 1,99 miljoen, zo maakte het telecombedrijf woensdag bekend. Deze groei van 38 procent is veel hoger dan de groei van de telecommarkt, aldus T-Mobile. "Van de totale groei aan nieuwe mobiele bellers hebben wij meer dan de helft voor onze rekening genomen", aldus directeur Niek Jan van Damme. Een jaar geleden, bij het afscheid van Ben, gaf de directeur al aan dat het bedrijf over een paar jaar de nummer twee op de Nederlandse markt wil worden. Deze doelstelling blijft gehandhaafd. In 2006 of 2007 moet het zover zijn. Nu neemt T-Mobile een derde plek in, ruim voor Telfort en Orange, maar ruim achter Vodafone en marktleider KPN. Ook de omzet steeg flink: met 59 procent tot 861 miljoen euro. Verder behaalde T-Mobile Nederland voor het eerst een positief ebitda-resultaat (45 miljoen euro). Financieel directeur Hans van Leeuwen wil geen voorspellingen doen wanneer het bedrijf ook een positief nettoresultaat zal neerzetten. In het tweede en vierde kwartaal van het afgelopen jaar werden al kleine nettowinstcijfers geboekt. "We zijn op de goede weg", aldus Van Leeuwen. De gemiddelde maandomzet per abonnee was 37 euro. Het percentage niet-spraak daarvan is 12 procent. Dit moet meer worden, zo vindt het bedrijf. De introductie van T-Zones heeft nog niet het gewenste effect gebracht. In 2003 verstuurden de abonnees van T-Mobiles 35 miljoen sms'jes per maand. Bij mms is dat nog slechts 200.000. Dit jaar moeten dat er twee keer zo veel worden.