De Duitse internetprovider leed over het tweede kwartaal een verlies voor belastingen, rente en afschrijvingen van 56,9 miljoen euro, aanzienlijk minder dan analisten hadden verwacht. In het voorgaande kwartaal bedroeg het verlies nog 66,4 miljoen euro. T-Online gaf geen cijfer over de vergelijkbare periode vorig jaar. Om de verliezen terug te brengen, heeft de dochter van Deutsche Telekom zijn flat-fee internetabonnement via de telefoonlijn geschrapt. Voor huidige flat-fee abonnees blijft de dienst tot het eind van het jaar in stand. Over de eerste zes maanden van het jaar liep het verlies wel fors op. Het bedrijf leed in die periode dit jaar een verlies van 123,3 miljoen euro, tegen een min van 11,7 miljoen euro vorig jaar. T-Online boekte in het eerste halfjaar een omzet van 539,3 miljoen euro, een stijging van 53 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Belangrijk voor de internetprovider was de stijging bij de omzet uit e-commerce en advertenties, die tegengesteld is aan de marktontwikkelingen. T-Online behaalde via zijn portal in het tweede kwartaal een omzet van 36,6 miljoen euro, tegen 31,3 miljoen in het eerste kwartaal. Wel liep de groei van het aantal abonnees terug. T-Online verwelkomde in het tweede kwartaal 500.000 nieuwe gebruikers, tegen 732.000 in de eerste drie maanden van het jaar. De teller staat volgens het bedrijf inmiddels op 9,2 miljoen abonnees. De internetprovider komt later nog met de volledige resultaten over het tweede kwartaal. Het aandeel T-Online noteerde woensdagmiddag zo'n twee procent hoger na bekendmaking van de cijfers. De afgelopen dagen boekte het aandeel al een flinke koerswinst.