Op de persconferentie voorafgaand aan het voetbalseizoen moest Versatel-directeur Raj Raithatha schoorvoetend erkennen dat niet veel meer dan de helft van de 20.000 abonnees is aangesloten. Technische problemen zouden hiervan de oorzaak zijn.

De topman is vol vertrouwen dat alle klanten aan het einde van maand wel zijn aangesloten. Raithatha zegt in een reactie op een vraag van Webwereld dat het wel realistisch is te denken dat er eind dit jaar 100.000 mensen aangesloten zullen zijn.

"We werken keihard en er is ongelofelijk veel gedaan. Heel veel mensen zijn hiermee bezig geweest", betoogt de directeur. Hard werken is volgens hem de oplossing. "It doesn't happen by fm (fucking magic – red.)."

Meer technische beperkingen

Toch zijn aansluitingen niet de enige technische beperkingen. Ook veel van de beloofde interactiviteit blijft nog even toekomstmuziek. Zo is het nog niet mogelijk allerhande achtergrondinformatie tijdens de uitzending te krijgen.

Voor presentator Reinout Oerlemans is wat er nu kan al 'prachtig mooi' en hij ziet vooral grote voordelen in het directe contact met de klanten. Een voorlichter vult aan dat wel kan worden gezien of een bal in het vijftienmetergebied is, of een muur goed staat en wat de snelheid van een bal is.

Topman Raithatha erkent dat er nog wat 'finetuning' nodig is, maar stelt dat de aandacht nu uitgaat naar het goed krijgen van het basisproduct. De klant moet geduld oefenen, aldus de topman. Dat moesten ook de aanwezige journalisten, want de toegezegde rondleiding en demonstratie van de technische mogelijkheden werd subtiel uitgesteld naar een niet nader bepaald tijdstip.