Op tv is nu al een kanaal te zien waarop continu infomercials van Tel Sell uit de Verenigde Staten worden uitgezonden. Dit kanaal wordt in oktober vervangen door deze nieuwe zender.

De meest opvallende vernieuwing is dat er - in eerste instantie - vijf uur per dag live in het Nederlands gepresenteerd zal worden. Later wordt de live-presentatie uitgebreid tot maximaal 14 uur per dag. Een Nederlandse presentator of presentatrice zal producten te koop aanbieden via een veilingsysteem.

Chellomedia-woordvoerder Michiel Gosens legt het veilingsysteem uit: "We bieden bijvoorbeeld honderd tv's aan voor 900 euro per stuk. Dan gaat de klok lopen en daalt de prijs langzaam. De uiteindelijke prijs wordt vastgesteld als alle producten verkocht zijn, of als de tijd op is. Dan krijgen alle bellers het producten voor die laagste prijs."

Bij het begin van de zender zullen kijkers alleen nog per telefoon kunnen reageren. Vrij snel moet dat uitgebreid worden met internet en de afstandsbediening van digitale televisie (interactieve televisie).

De zender moet vanaf oktober te bekijken zijn in 4,2 miljoen huishoudens. Voor zowel de zender als de nieuwe joint venture wordt nog naar een naam gezocht.