De Telegraaf had al een tijdje een betaversie van Telegraafnet online staan. De officiële versie biedt grofweg dezelfde functionaliteiten als de testversie. De opmaak is zoals we die van De Telegraaf gewend zijn: druk, erg druk. De hoeveelheid banners valt gelukkig mee, althans vergeleken bij de 'oude' site van De Telegraaf. Deze site – volgens recente cijfers van Multiscope na WebWereld de bestbezocht nieuwssite van Nederland – blijft overigens gewoon bestaan. Telegraafnet is vooral de plek voor e-commerce, zoals Veilinghal, SiteShopper en prijsvergelijker El Cheapo. Daarnaast is er echter ook ruimte voor nieuwsberichten in verschillende categorieën. Verder zijn er afspraken gemaakt met partijen als Consumerdesk, Independer en LetsBuyIt.com. Deze partners hebben ook een plek op de site gekregen. Een prominente plek heeft wwwijzer, met sites in een aantal rubrieken. Het concern ziet Telegraafnet als het begin van een nieuwe fase. De komende tijd moeten er meer nieuwe sites komen. Dit jaar investeert De Telegraaf 30 miljoen gulden in de ontwikkeling van haar internetactiviteiten.Eerdere relevante berichten: Telegraaf breidt online activiteiten uit (18 januari 2000) De Telegraaf lanceert veilingsite: Veilinghal.nl (09 november 1999) De Telegraaf opent winkelgids (20 april 1999)