Dit is een van de conclusies uit het onderzoeksrapport `Breedband en de Gebruiker 2003'. Dit is het vervolg op het eerste breedbandgebruikersonderzoek uit 2001 naar de activiteiten, wensen en behoeften van internetters. Het onderzoek werd verricht onder 2400 internetters. Het onderzoek is uitgevoerd door Dialogic in samenwerking met het Ministerie van Economische Zaken, Amsterdam Kennisstad Cyburg , KPN, Kenniswijk, Ex'ovision, Almere Kennisstad en kabelbrancheorganisatie Vecai. Inmiddels doet 70 procent van de respondenten aan telewerken doet. In 2001 was dat nog 40 procent. De verschillen tussen de diverse aansluiten zijn hierbij niet erg groot. Zo doen isdn-gebruikers het meest aan telewerken (78 procent) en modemgebruikers het minst (64 procent). Wel werken adsl- en kabelklanten wat langer per dag online. De onderzoekers noemen het verder `interessant' dat breedbandgebruikers vaker en langer online zijn dan smalbandgebruikers. Inmiddels is het aantal kabel- en adsl-abonnees in ons land tot boven een miljoen gestegen. Uit het onderzoek komt naar voren dat er weinig verschil is in het gebruik van informatie-, communicatie- en transactietoepassingen tussen smal- en breedbandinternetgebruikers. Bij entertainmenttoepassingen zijn er wel verschillen tussen breed- en smalbandgebruikers. Beeldmateriaal en muziek downloaden en bekijken/luisteren wordt beduidend vaker gedaan door mensen met een breedbandverbinding.