Telfort heeft 10 oktober symbolisch uitgekozen als officiële verjaardag. Het bedrijf trekt tien weken uit om aandacht te vestigen op het jubileum. "We zijn trots op de positie die we veroverd hebben in de Nederlandse markt. Vandaar dat we het niet op één dag willen vieren", licht Stephanie Harmsen, algemeen directeur van Telfort, toe.

De mobiele operator zegt zijn strategie het komende jaar te moeten verleggen. "We gaan ons minder richten op de massa, maar meer op gesegmenteerde doelgroepen." Die doelgroepen kunnen grofweg worden onderverdeeld in jongeren, vrouwen, babyboomers en het mkb. "In een verzadigde markt als deze dient de vraag zich aan: hoe houdt je de klant vast?", aldus Harmsen.

De nadruk blijft bij Telfort voorlopig liggen op gesprekken, sms en mms en mobiel internet. "Mobiel tv is wel de toekomst, maar daarvoor is de consument nog niet klaar", aldus Harmsen. "Verwacht van ons daarom niet heel snel mobiele tv-diensten." Ook is Telfort niet van plan te komen met voip-diensten of andere vormen van vaste telefonie. "Mobiel is onze kracht en zal dat blijven."

Over de resultaten van 'voice en sms' is Telfort naar eigen zeggen tevreden. "Dat zijn onze killer applications. We zien wel al een toename van interesse in en het gebruik van mms, maar dat is nog geen killer app", stelt Harmsen.

Jubileum

Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan kunnen klanten van Telfort op 10 oktober gratis sms'en binnen Nederland en naar Nederlandse nummers in het buitenland. Verder is er onder meer een Telfort-museum geopend met allerlei aandenken uit de historie van het bedrijf en kunnen scholen een schaatsles winnen van Neerlands schaatskampioenen.