Telfort had gehoopt 'Mijn Telfort' en 'Zakelijk Beheer' al eerder live te zetten, maar het duurt langer dan verwacht. Volgens een Telfort-woordvoerder zijn de gegevens van de klantenaccounts nog niet geactualiseerd. De voor dit weekend geplande overstap naar een nieuw datacentrum is door de voortdurende storing uitgesteld, vertelt een woordvoerder. "We willen deze storing eerst oplossen."

Sinds zondag 27 september kunnen klanten als gevolg van een fout bij werkzaamheden aan het facturatiesysteem geen gegevens inzien via Zakelijk Beheer (zakelijke klanten) en Mijn Telfort (consumenten). In eerste instantie konden ook de Telfort-klantenservice dagenlang geen gegevens meer inzien, en geen abonnementen verlengen of opeggen.

Sinds vorige week donderdag kan de klantenservice wel weer bij de gegevens. Omdat Telfort zelf de situatie "onacceptabel" vindt, is het tarief van de telefonische klantenservice tijdelijk verlaagd naar 1 cent per minuut.

Migratie

De voortdurende storing heeft volgens een Telfort-woordvoerder niks te maken met met de overstap naar een nieuw ict-systeem van Huawei door HP. "De storing staat los van de migratie naar dat platform. Dat proces speelt momenteel wel, en daarom hadden we voor dit weekend werkzaamheden gepland voor de overstap naar een nieuw datacentrum. Maar de huidige storing heeft daar niks mee te maken."