In een jaar tijd wist Telfort 703.000 bellers aan zijn klantenbestand toe te voegen. Deze stijging is voor een deel te danken aan de Postbank-actie waarbij een cameratelefoon werd weggegeven als klanten vijfhonderd euro op hun spaarrekening stortten. Dit leverde al 234.000 nieuwe klanten op, zo blijkt uit de cijfers over het boekjaar 2004-2005.

Hoewel het aantal klanten is toegenomen, staat de gemiddelde opbrengst per gebruiker (arpu) wel onder druk. Deze arpu lag afgelopen jaar op 24 euro. Telfort heeft last van de gedaalde tarieven voor bijvoorbeeld het versturen van sms-berichten.

In het afgelopen boekjaar steeg de omzet van Telfort met 21 procent tot 509 miljoen euro. De nettowinst steeg van 30,1 miljoen euro in 2004 tot 46,2 miljoen euro. Dit is exclusief een eenmalige bate van ruim 120 miljoen euro.

Telfort spint ook garen bij het groeiend aantal wholesale-contracten. Zo bieden onder meer albert Heijn, MEC Solutions, Tele 2, en Versatel mobiele telefonie van Telfort aan. Onlangs besloot ook EasyMobile met Telfort in zee te gaan.

Volgens Telfort-directeur Ton aan de Stegge staat het komende jaar in het teken van de uitrol van breedband. Het telecombedrijf hoopt binnen enkele maanden landelijke dekking voor edge te hebben. Edge is een snellere variant van gprs. Ook is het bedrijf bezig een hsdpa-netwerk aan te leggen. Hsdpa is een snellere variant van het huidige umts.