Tot nu toe hadden alleen Tiscali-abonnees toegang tot de Music Club. Ze konden credits kopen in abonnementsvorm variërend van 1,50 per maand tot 12,99 per maand.

De betaalmethode is nu vervangen door een 'betaal direct'- en 'prepaid'-mogelijkheid. Bij 'betaal direct' worden alle nummers en albums verzameld in een virtueel winkelwagentje en helemaal aan het einde afgerekend.

Bij de prepaid betaalwijze koopt de klant een prepaidkaart (virtueel) variërend van 9,99 euro tot 69,99 euro. Bij die laatste heeft de gebruiker 93 euro te besteden en kost een nummer gemiddeld 75 cent. Een hele cd downloaden en branden kan vanaf 9,40 euro, aldus Tiscali.

De enige voorwaarde voor het gebruik van de Music Club is dat de gebruiker een creditcard heeft.

"Die abonnementen met credits die mensen hebben aangeschaft, blijven gewoon bruikbaar", verzekert Tiscali-woordvoerder Wander Bruijel. Reden voor de veranderingen bij de Music Club noemt hij 'de vrijheid voor de consument'.

De Tiscali Music Club werd in februari dit jaar gelanceerd. Tiscali werkt hierbij samen met OD2 waarbij de gebruiker kan kiezen uit 8.500 artiesten en in totaal 220.000 nummers.