In de afgelopen drie maanden vlakte de groei van het aantal adsl-abonnees van de provider wat af. Eind juni telde Tiscali in totaal 1,4 miljoen adsl-gebruikers. Dat is 16 procent meer dan in het kwartaal daarvoor. De provider wil er eind van dit jaar 1,7 miljoen hebben. Nu heeft 18 procent van alle Tiscali-abonnees een adsl-aansluiting, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. In Nederland zijn relatief veel abonnees met een adsl-aansluiting via het Tiscali-netwerk. 55 Procent van de adsl-aansluitingen bij Tiscali Nederland gaat via het eigen netwerk, in plaats van dat van de concurrenten. Alleen in Denemarken is dit percentage hoger (80 procent). Dit hoge aantal is gunstig voor de provider omdat de winstmarge bij aansluitingen over het eigen netwerk groter is. De provider verzorgt nu de internetinfrastructuur voor 127.000 adsl-abonnees. De van huis uit Italiaanse provider sloot het tweede kwartaal af met een omzet van 272,6 miljoen euro. Dat is 26 procent meer dan een jaar eerder. De winst voor belastingen kwam uit op een verlies van 65,5 miljoen euro terwijl dit vorig jaar nog een verlies was van 56,3 miljoen euro. De provider wil in het komende jaar een kostenbesparing van 15 procent doorvoeren. In ieder geval blijft de afdeling marketing gespaard, zo laat de provider weten. Tiscali rekent dit jaar op een omzet van 1,2 miljard euro. Dat is verwachte stijging van 30 procent vergeleken met 2003. Update, 12:55 uur: Winstcijfers aangepast.