Tiscali verkort per 1 januari het termijn waarbij inactieve Tiscali-gratis abonnees kunnen worden afgesloten. Nu mag de provider een account verwijderen als iemand tenminste vier maanden niet heeft ingebeld of heeft gemaild via Tiscali. Per 1 januari wordt dat teruggebracht tot zestig dagen. Reden hiervoor is dat inactieve accounts de provider geld kosten. "Je moet daarbij denken aan administratieve kosten en het aanhouden van webmail", aldus een woordvoerster van het bedrijf. Een verkorting van die inactieve tijd kan Tiscali geld opleveren. Zelf schrijft het bedrijf in een mailtje aan de Tiscali-gratis abonnees: "De kosten die hiermee bespaard worden, zorgen ervoor dat dit internetabonnement gratis kan blijven." "Maar het is niet zo dat de regel per 1 januari direct streng wordt toegepast en er meteen veel accounts worden verwijderd", volgens de woordvoerster. "We hebben in ieder geval de mogelijkheid om iemand na zestig dagen af te sluiten." Het eerder afsluiten van niet-actieve Tiscali-gratis abonnees is niet de enige, maar wel de belangrijkste wijziging in de algemene voorwaarden per 1 januari. Verder zal Tiscali tenminste zestig dagen van tevoren een prijswijziging bekendmaken en wordt het opzegtermijn verlengd van vijftien dagen tot een maand.