Het Italiaanse bedrijf, dat vorig jaar World Online overnam, leed over het afgelopen kwartaal een verlies voor belastingen, rente en afschrijvingen van 58,1 miljoen euro. Dat is 60 procent minder dan het verlies van 140 miljoen euro in het voorgaande kwartaal.De verkleining van het verlies werd gerealiseerd door het snijden in de marketinguitgaven en door een reorganisatie. De loonkosten werden teruggebracht van 55 miljoen in het voorgaande kwartaal tot 26 miljoen euro, de reclamebestedingen werden verlaagd van 77 tot 30 miljoen euro.De omzet van Tiscali kwam uit op 110 miljoen euro, een stijging van 383 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De inkomsten uit internettoegang stegen met 536 procent tot 71,2 miljoen euro. Tiscali is vooral te spreken over de opbrengsten uit de portalactiviteiten, die met 18 procent toenamen tot 8,3 miljoen euro. Het bedrijf noemt dat resultaat `bevredigend', gezien de miserabele markt voor online advertenties.In de resultaten zijn de recent overgenomen providers Liberty Surf, Planet-Interkom, SurfEU en Line-One niet meegenomen. Wanneer dat wel zou gebeuren, zou Tiscali een omzet van 167 miljoen euro behaald hebben.Tiscali telde aan het eind van het kwartaal, inclusief de abonnees van Liberty Surf, zo'n 5,25 miljoen gebruikers. Het voorgaande kwartaal was dat nog 4,9 miljoen. Inclusief Planet-Interkom, SurfEU en Line-One kwam het aantal abonnees van het bedrijf uit op ongeveer 7 miljoen.