Proxis.be bestookt een aantal van zijn klanten sinds enige tijd met aanmaningen van deurwaarders. Hierin wordt de klant dringend verzocht openstaande bedragen te betalen. Het gaat hierbij volgens de klanten om producten die nooit zijn besteld, die al zijn betaald of waarbij Proxis heeft nagelaten het bedrag af te boeken. In veel gevallen zou het bovendien gaan om bestellingen van meer dan twee jaar geleden, zo blijkt uit diverse mailtjes die de redactie van WebWereld ontving. Hierbij worden de oorspronkelijke bedragen verhoogd met vele tientallen euro's voor de aanmaningskosten. De klanten hebben naar eigen zeggen nooit eerder een aanmaning ontvangen. Ook bij de Consumentenbond regent het de laatste tijd klachten over `de brutale handelswijze' van Proxis. Wie meer dan twee jaar geleden iets heeft gekocht via de internetsite en nooit een aanmaning heeft ontvangen, wordt door de Consumentenbond aangeraden de rekening niet te betalen. Klanten kunnen zich namelijk in dat geval beroepen op verjaring. In andere gevallen moet men wel betalen, maar dit geldt volgens de Consumentenbond alleen voor de aankoopprijs en niet voor de aanmaningskosten.