Dit blijkt althans uit een recent rapport van Canalys over de markt voor persoonlijke navigatieoplossingen. De verkoop van de TomTom GO is volgens schattingen van Canalys in de EMEA-regio bijna verdrievoudigd, van 90.390 stuks in het eerste kwartaal van 2005 tot 258.530 in het tweede kwartaal van 2005.

Dit betekent dat TomToms aandeel in de markt voor draagbare, geïntegreerde gps-apparaten in Europa is gegroeid van 32 procent in het eerste kwartaal tot 36 procent in het tweede kwartaal, negen procentpunten meer dan de dichtstbijzijnde concurrent.

TomToms productlijn omvat momenteel de GO 300, GO 500 en GO 700. Hier wordt binnenkort de TomTom Rider aan toegevoegd, een apparaat dat is ontwikkeld voor motorfietsen en scooters.

Het aanbod van draagbare, geïntegreerde gps-apparaten groeit snel en er komen steeds meer aanbieders op de markt. Dit soort apparaten maakt nu 48 procent uit van de totale markt voor mobiele gps-navigatieoplossingen, vergeleken met 29 procent in het eerste kwartaal, zo stelt Canalys.