Snippers - Linus Torvalds wil graag weer de vredespijp roken met de Mac-aanhangers. Dat heeft hij gezegd in een interview met de Britse versie van ZDNet. Torvalds riep eerder deze week de toorn van Mac-gebruikers over zich af, toen het bekend werd dat hij het nieuwe besturingssysteem van Apple ziet als 'a piece of crap'. Met name Mach, de kernel waarop Mac OS X is gebaseerd, deugt niet in de ogen van Torvalds. "Het bevat alle ontwerpfouten die je maar kunt maken en voegt daar zelfs nog een paar aan toe", aldus Torvalds in 'Just for Fun: The Story of an Accidental Revolutionary', zijn autobiografie die op 8 mei zal verschijnen. Nu zegt Torvalds dat hij altijd een zwak heeft gehad voor Macintosh-computers. Het is nooit zijn bedoeling geweest om een heilige oorlog met Mac-fans te ontketenen. "Hoewel ik geen fan ben van Mach, kan ik niet ontkennen dat er goed programmeerwerk achter het nieuwe besturingssysteem zit." Tegenover LinuxWorld verklaart Torvalds: "Alles wat interessant is aan OS X zit buiten de kernel." Snippers - Het kort geding dat de Wanadoo Internet Gebruikers Groep ( WIGG) heeft aangespannen tegen kabelinternetprovider Casema dient op 24 april voort de rechtbank in Den Haag. De WIGG, die 2200 leden telt, heeft twee eisen bij de rechter neergelegd. Als eerste wil de gebruikersgroep dat Casema een 'duidelijke omschrijving' geeft die 'de klant van de internetdienst mag verwachten'. Daarbij zou de ISP een minimumgarantie moeten geven. De tweede eis is dat Casema gedupeerde gebruikers abonnementsgeld terugbetaald. Al met al vordert de WIGG meer dan tien miljoen gulden. Snippers - The Industry Standard stopt met de Europese editie van haar tijdschrift. Op de Europese site, die wel in stand gehouden wordt, van de publicatie over de nieuwe economie laat hoofdredacteur James Ledbetter weten dat de uitgave de financiële realiteit onder de ogen moet zien. Die realiteit betekent dat voor The Industry Standard 'net als voor zoveel andere Amerikaanse bedrijven waar we over hebben geschreven' het Europese avontuur ten einde is. Ledbetter schrijft verder dat enkele van de grootste potentiële adverteerders failliet zijn gegaan, terwijl andere hun reclamebudgetten drastisch hebben teruggebracht. Als gevolg van de sluiting gaan zo'n 60 banen verloren. Een deel van de staf blijft in Europa om de ontwikkelingen op het continent te verslaan voor de Amerikaanse editie.