De ontvangers krijgen de kaarten gewoon in hun brievenbus. De verzender bepaalt wanneer de kaarten bezorgd worden en hoe ze eruit zien. Mensen kunnen bijvoorbeeld kiezen voor een afbeelding uit de bestaande collectie, maar ze kunnen ook besluiten om een eigen foto te uploaden. Voor de tekst op de achterzijde kunnen gebruikers van de dienst een keuze maken uit verschillende lettertypes, waaronder een 'handschriftlettertype'. Er kleeft één nadeel aan de dienst: kaarten versturen kan alleen vanuit Nederland. Dat hangt samen met de manier waarop de kosten voor het versturen worden afgerekend. Gebruikers van de dienst moeten betalen via KPN Switchpoint. Daarbij worden de kosten afgerekend via de telefoonrekening. Het idee van TPG Post is niet nieuw. Zo is het bij Groetjes.nl al langer mogelijk om tegen betaling postkaarten te versturen. Die site maakt daarvoor gebruik van een eenmalige machtiging. De dienst is een test die tot eind augustus gehouden wordt. "We willen gewoon eens kijken of mensen hierop zitten te wachten", aldus TPG-woordvoerder Hanne Kluck. "Partculiere post vormt weliswaar maar een klein deel van de markt - zo'n zes tot acht procent - maar we blijven belangstelling houden voor deze doelgroep." Welke doelstelling TPG Post met de test heeft kan Kluck niet zeggen. Update, 16.30 uur: Reactie van Hanne Kluck toegevoegd.