Het beveiligingsbedrijf werd afgelopen weekeinde in verlegenheid gebracht nadat er zaterdag een corrupte update werd verspreid. De update is anderhalf uur beschikbaar geweest en zorgde ervoor dat computers aanzienlijk langzamer werden. Duizenden klanten wereldwijd kwamen in problemen nadat de update automatisch op hun systemen was geïnstalleerd. Trend Micro gaf eerder deze week al toe dat niet alle code in de update, genaamd Official Pattern Release 2.594.00, was gecontroleerd. Ook heeft het bedrijf verzuimd de werking van de update te controleren in combinatie met Windows XP SP2. Afgelopen dinsdag had het bedrijf al meer dan 370.000 telefoontjes van klanten ontvangen. In Japan compenseert Trend Micro alle 3,5 miljoen consumenten die zijn VirusBuster-software gebruiken door een maand support gratis te geven. Ook zakelijke gebruikers krijgen een maand extra ondersteuning. Consumenten die een reparateur hebben moeten inschakelen om hun pc te repareren en hier een bon van hebben, krijgen bovendien maximaal 8500 Yen (ongeveer 62 euro) vergoed. Indien mensen wel een reparateur hebben moeten inschakelen, maar geen bon kunnen overleggen, krijgen nog eens drie maanden extra gratis ondersteuning. Ook zakelijke gebruikers kunnen de gemaakte kosten voor het repareren van computers vergoed krijgen. De hoogte van de vergoeding zal per geval worden bekeken. De indirecte schade, zoals gedorven inkomsten, als gevolg van de foutieve update wordt echter niet vergoed.