Volgens onderzoeksbureau Cyber Dialogue kijken 10,2 miljoen mensen – 14 procent van de totale online bevolking – tijdens het surfen ook TV. Anderhalf jaar geleden was dat bij nog maar 2 miljoen mensen het geval. Als 'gedeelde activiteit' wint internet duidelijk aan populariteit, zegt ook Statistical Research. Het onderzoeksbureau rekende uit dat van de groep die tegelijkertijd surft en TV kijkt, 80 procent de voorkeur geeft aan websurfen. Degenen die hun aandacht over twee beeldschermen verdelen, hebben hun aandacht 66 procent van de tijd meer op internet gericht, terwijl de andere 34 procent van de tijd actief televisie gekeken wordt. TV helpt internet De groeiende populariteit van internet heeft geen invloed op TV-reclames. Volgens Statistical Research leiden reclamespotjes op TV juist mensen naar het web. Uit een groep van 3.000 huishoudens gaf 11 procent van de mensen aan sommige sites juist bezocht te hebben omdat ze er op TV een reclame van hadden gezien. Bovendien zei 21 procent van de ondervraagden dat ze achter het bestaan van een website was gekomen, vanwege een reclamespotje op TV.