Costolo vertrouwt dit toe aan de Britse krant The Telegraph. Op de vraag wat nu eigenlijk het nut is van Twitter antwoordt hij: "Ik werk er op dit moment aan om daar duidelijkheid over te krijgen. Op dit moment probeer ik te definiëren wat het doel van Twitter op de lange termijn is. In de nabije toekomst zullen we in staat zijn een specifieker antwoord te geven op die vraag."

Nieuwe roerganger

Costolo is sinds begin oktober ceo van Twitter, hij nam het stokje over van Evan Williams. Die topman deed afstand van zijn hoofdpositie maar bleef wel in dienst bij Twitter. Hij concentreert zich alleen nog op productstrategie.

De nieuwe ceo was voorheen coo bij Twitter en daarvoor stond hij aan het hoofd van Feedburner. Die rss-startup is begin 2007 overgenomen door Google.

Winst

Per dag worden er volgens The Telegraph 360.000 nieuwe Twitter-accounts aangemaakt. De waarde van de microblogdienst wordt geschat op ongeveer 1 miljard euro. Nederlanders zijn fervente twitteraars, zij posten ongeveer 5 procent van alle twitterberichten.

"Nu is de tijd om de focus te leggen op het maken van winst en wereldwijde uitbreiding. Die taak is een stuk moeilijker als niemand weet waar Twitter voor is bedoeld", merkt de krant droogjes op.