Twitter heeft een klacht ingediend over het verlenen van de registratie van de spreuk 'Let your ad meet tweets' als handelsmerk van Twittad, meldt Techcrunch. Dit bedrijf uit de staat Iowa, dat adverteren via Twitter aanbiedt, zou volgens Twitter op 'oneerlijke manier de brede associatie van het handelsmerk Tweet met Twitter misbruiken', staat in de aanklacht. Twittad gebruikt de slogan prominent op zijn website.

Woordenboek

Twitter probeert de registratie ongedaan te krijgen, omdat het al eerder aanspraak op de term 'tweet' zou kunnen maken. Het speelt ook mee dat Twitter sinds ruim een jaar zelf advertenties op zijn site verkoopt. Maar het woord tweet is sinds augustus opgenomen in het bekende Merriam-Websters-woordenboek, waardoor Twittad zou kunnen claimen dat de term inmiddels 'algemeen taalgebruik' is geworden. Twitter heeft het Twitter-account van Twittad inmiddels geschorst.

Het aantal gebruikers van Twitter stijgt nog altijd gestaag. De site passeerde onlangs de grens van ruim 100 miljoen actieve gebruikers, die minimaal één keer per maand hebben ingelogd.