Drie maanden geleden werd @EarlyBird gepresenteerd. Naast aanbiedingen worden er 'sneak peaks en evenementen' aangekondigd via het account. Gebruikers van Twitter die @EarlyBird volgen, zien de aanbiedingen als normale twitterberichten langskomen in hun tijdslijn. Dit verdienmodel is een van de eerste die Twitter uitprobeert, de dienst is vaak bekritiseerd omdat het er geen goed businessplan aan ten grondslag ligt.

Tijdens Advertising Week, zei coo Dick Costolo van Twitter dat de dienst in de koelkast verdwijnt. Eventueel kan de dienst later weer terugkomen, bericht AllThingsD, maar die kans is klein omdat Twitter zich wil concentreren op op andere verdienmodellen.

Experimenten

Naast Promoted Tweets en Promoted Trends komt daar binnenkort Promoted Accounts bij. Promoted Tweets verschijnen als eerste zoekresultaat bij zoekopdrachten in Twitter en leveren volgens de Wall Street Journal 100.000 dollar en meer op per advertentie. In augustus werden er ongeveer 130 miljoen zoekopdrachten uitgevoerd via Twitter.

Promoted trends verschijnen onder aan het lijstje Trending Topics op de voorpagina van Twitter. Promoted Accounts zullen terechtkomen in de 'Who to follow'-functie. Daar worden twitteraccounts van bedrijven tegen betaling gesuggereerd om het aantal volgers op te bouwen.