Voor IDG betekent de overname een `intensivering van de activiteiten met HCC', aldus IDG-directeur Raimon Gort. "We vullen hiermee een gat in onze portfolio." Voor HCC-directeur Ronald van Rooden betekent de overname van het bedrijfsonderdeel HCC Media dat het voortbestaan van de gamestijdschriften (PCZone, GameQuest, Playnation en de specials DVD Nation en Flightzone) gegarandeerd is. "Zo'n specialisme moeten we niet zelf doen", meent Van Rooden. Hoeveel geld IDG betaalt voor de overname, is niet bekendgemaakt. "Er is deze week een akkoord gesloten, een beperkt aantal details moet nog worden ingevuld", aldus Gort. Voor HCC-leden verandert er niets. De gamestijdschriften van HCC Media waren al sinds 1 januari 2003 in het pakket van HCC opgenomen. Dat betekende toen een uitbreiding van het assortiment dat HCC aan haar leden biedt. "Naast de computerhobbyisten kunnen we op deze manier ook steeds meer andere doelgroepen bereiken", vertelt Van Rooden. Om die doelgroepen beter aan te spreken, bracht IDG eerder deze maand al het blad voor digitale fotografie Zoom Magazine op de markt, eveneens een samenwerking met HCC. Door de overname zullen de medewerkers van HCC Media dit voorjaar verhuizen naar het gebouw van IDG, ook uitgever van WebWereld en Gamez.nl, in Haarlem. HCC Media was eerder eigendom van PromoTime. Daarin had KPN een aandeel van 51 procent. Omdat KPN de gamesactiviteiten wilde afstoten, besloot het bedrijf alle aandelen PromoTime over te nemen en dat in februari 2002 samen met HCC Net te verkopen aan HCC. HCC bracht de gamestijdschriften onder in HCC Media.