Vorige week maakte UPC bekend dat het een aantal ingrijpende veranderingen gaat doorvoeren in de organisatie. Dit is volgens UPC nodig omdat een aantal doelstellingen niet gehaald wordt. Financieel directeur Charlie Bracken kondigde toen aan dat UPC prijsverhogingen voor zijn diensten gaat doorvoeren. Dit is nodig omdat op een aantal gebieden niet het gewenste resultaat bereikt wordt en omdat UPC op de markt waarin ze actief is weinig concurrentie ondervindt. Die prijsverhoging geldt niet voor Nederland. "Dat was een uitspraak voor UPC in het algemeen", zegt Joe Simmons, woordvoerder van het kabelbedrijf. "UPC Nederland gaat vooralsnog geen tariefsverhoging doorvoeren. In Nederland verandert er weinig voor UPC." In een aantal andere landen waar UPC actief is, worden wel veranderingen doorgevoerd. Zwitserland is een van de landen waar het bedrijf gaat snoeien. UPC ziet af van de aanleg van een draadloos netwerk in dit land en verder wordt de Zwitserse tak van het bedrijf gereorganiseerd. Verder verloopt de uitrol van digitale televisie niet helemaal volgens schema. UPC gaat dit vooralsnog alleen in Nederland en Oostenrijk invoeren in plaats van in de eerder geplande vijf landen.
Eerdere relevante berichten:
Rotterdam krijgt primeur met IP-telefonie (22 januari 2001)
UPC zet 200 medewerkers aan de kant (16 januari 2001)