UPC heeft dit oude nummer (0800-1424) weer ingesteld omdat het bedrijf zelf ook vindt dat de wachttijden momenteel veel te lang zijn. Een half uur in de wacht staan is geen uitzondering. Vandaar dat het betaalde nummer (een 0900-nummer waarvoor 22 cent per minuut moest worden betaald) voorlopig vaarwel is gezegd. Als de wachttijden weer tot normale proporties zijn teruggebracht – woordvoerder Joe Simmons spreekt van een minuut of tien – zal er weer betaald moeten worden. Volgens Simmons zijn de huidige problemen het gevolg van het samenvoegen van verschillende administratieve systemen die gebruikt worden in de verschillende gebieden waarin UPC actief is. Zo zijn Flevoland, Gelderland, Brabant en Friesland al samengevoegd. Omdat er in Gelderland momenteel veel gebeld wordt naar UPC vanwege een gewijzigde zenderindeling, hebben ook inwoners uit de andere provincies last van lange wachttijden, zo zegt Simmons. In de oude situatie waren er aparte medewerkers voor elk gebied. Uiteindelijk moeten ook Amsterdam en Rotterdam op het gemeenschappelijke administratieve systeem worden aangesloten. Dit zal naar verwachting van UPC in april 2002 klaar zijn.