UPC gebruikt sinds januari van dit jaar de term `brederband' voor diensten van Chello. Dit tot ergernis van adsl-aanbieder BBned, dat zelf al enige jaren gebruikmaakt van de term `brederland'. Deze merknaam – een samentrekking van Nederland en breedband – werd vijf jaar geleden door BBned geregistreerd. BBned spande hierop een kort geding aan en is nu door de rechter in het gelijk gesteld. De rechter oordeelde dat de slogan `Chello introduceert brederband' niet mag, omdat het te veel lijkt op het reeds bestaande `brederland' van BBned. Door de gelijkende uitingen zou verwarring kunnen ontstaan bij eindgebruikers en zou BBned schade kunnen ondervinden. De rechter heeft UPC Nederland, Chello Media Programming en Chello Media opgelegd het gebruik van `brederband' te staken. Ze krijgen hiervoor vier weken de tijd. Daarna geldt er een dwangsom van 50.000 euro per dag met een maximum van vijf miljoen euro. Vorige week dolf UPC al het onderspit in een geschil met adsl-aanbieder Tiscali over reclame-uitingen.