Dat zegt Mark Zellenrath, woordvoerder van UPC. Directe aanleiding vormt een artikel dat dinsdag op WebWereld verscheen over een advertentie van Chello met onjuiste tarieven en de problemen die Chello heeft in Rotterdam. In het artikel stond dat UPC had besloten de advertentie aan te passen na kritiek van COAX. "Zij claimen dat wat wij doen door hen gebeurt", aldus Zellenrath. Omdat UPC zelf heeft besloten om de advertentie aan te passen, spreekt Zellenrath van een 'vertrouwenszaak'. De UPC-woordvoerder verwijt COAX 'te veel in het verleden te blijven hangen'. "We zijn hard bezig ons bedrijf op te bouwen en hebben grote stappen gemaakt. COAX mag best hard en duidelijk zijn, maar ze moeten ook erkennen dat we goede dingen doen." UPC denkt ook zonder de overleggen met COAX een indruk te kunnen krijgen wat de Chello-klanten willen. "Wat de wensen van onze klanten zijn, komen we ook te weten door de focusgroepen waarmee we werken en door interviews met klanten. COAX is vooral een interessante partij voor de hobby-internetters." "Voor onze andere diensten, zoals telefonie, hebben we ook geen geïnstitutionaliseerde gesprekspartner die de belangen van de klanten behartigt.", aldus Zellenrath. Hans Ronhaar van COAX zegt nog geen reactie te kunnen geven op de ontstane situatie. Vanavond zal het bestuur van de belangenvereniging een standpunt bepalen.