Dat meldt Van den Ende & Deitmers maandag in een persbericht. MetrixLab doet alleen via internet marktonderzoek met interactieve testen en spellen. Het bedrijf claimt een panel van 800 duizend consumenten te hebben.

MetrixLab heeft een omzet van circa 17 miljoen euro. Het bedrijf werkt voor onder meer Microsoft, Philips, Unilever, Sara Lee en Pepsi. Het online marketingbureau heeft 107 medewerkers en heeft onder meer een kantoor in Rotterdam.

Bij de top 5

Met de investering door de maatschappij van Joop van den Ende en oud-Endemol-topman Hubert Deitmers wil MetrixLab vooral groeien in omzet. Het bedrijf aast volgens De Telegraaf op een grote overname in Amerika.

MetrixLab werd in 1999 opgericht door Han de Groot, die nog steeds CEO is. "In 2011 willen wij als online onderzoekbureau behoren tot de 25 grootste marktonderzoekbureaus van de wereld en de top-5 grootste online marktonderzoekbureaus", aldus De Groot.

Online offensief

Het fonds Van den Ende & Deitmers heeft eerder geld gestoken in diverse Nederlandse internetbedrijven, waaronder Hyves, Albumprinter, Unamic en Spill Group. De investeringsmaatschappij heeft ook een belang van 30 procent in computerwebwinkel Central Point.