De providers met de minste klachten zijn XS4ALL en HCCnet. Ook Planet Internet, Demon en Het Net doen het relatief goed. Dat blijkt uit een onderzoek van het consumentenprogramma Tros Radar waarvan de resultaten maandagavond werden gepresenteerd. Gebruikers van Wanadoo klagen het vaakst dat de snelheid van hun verbinding lager is dan beloofd. Een vijfde van de klagers over Wanadoo vindt dat de verbinding regelmatig te traag is. Ook valt de verbinding bij Wanadoo vaak kort weg, zo klagen abonnees van de provider. Meer dan de helft van de mensen met klachten over hun adsl-aanbieder hebben problemen met de helpdesk. Planet Internet en Tiscali hebben de langste wachtrijen. Ook Tiscali scoort slecht bij het afhandelen van e-mails: berichten met vragen blijven vaak onbeantwoord. Ook zijn er bij Tiscali vaak klachten over onjuiste rekeningen. Versatel (Zonnet) zorgt voor ergernis door bij de helpdesk een tarief van 70 cent per minuut te rekenen. Volgens Gert Post, directeur van Zonnet, staat daar een relatief lage abonnementsprijs tegenover. Post kondigde tijdens de uitzending aan te willen kijken naar het hoge beltarief. Aan het onderzoek van Tros Radar deden 19.321 kijkers mee.