Het ECC is geschrokken van de uitkomsten van het onderzoek naar winkelen op internet, schrijft het Gazet van Antwerpen. Slechts in 57 procent van de bestellingen ging het bestellen, het betalen en het leveren van het product goed. Het ECC kocht 114 producten online bij diverse webwinkels binnen de Europese Unie. Eenderde van de producten werd helemaal niet geleverd. Het ECC is verbaasd over dit hoge percentage, zeker omdat een deel van die producten al vooraf was betaald. De Europese consumentenorganisatie is daarom geen voorstander van vooraf betalen. "Winkelen via internet zou heel wat meer succes kennen indien dit meer via overschrijvingen kon", aldus Edith Appelmans van het ECC. Gemiddeld moest het ECC elf dagen wachten op de bestelde producten. Ook met de garantie van producten is het niet best gesteld, aldus het ECC. Voor aankopen via internet geldt dat de klant kort na de aankoop alsnog van de koop mag afzien en het product terugstuurt. Ook dit testte het ECC. Bij één op de drie teruggestuurde producten werd het geld niet teruggestort.