De nieuwsbrief met stokoude aanbiedingen van Maxfoodmarket werd woensdagmiddag verstuurd. Verantwoordelijk voor de zending is Veritate, dat naar eigen zeggen `strategische adviezen en technische oplossingen levert op het gebied van e-mail marketing, e-mail publishing en customer relationship marketing'. Hoeveel oud-klanten daadwerkelijk de nieuwsbrief hebben ontvangen, is onduidelijk. Volgens Veritate-woordvoerder Willem Stam gaat het om een `fractie' van het bestand. "Misschien duizend, misschien tweeduizend klanten, ik weet het niet." De pijnlijke fout is gemaakt tijdens opschoonwerkzaamheden van de bestanden. Bedoeling was een bestand te wissen, maar in plaats daarvan werd de sinterklaasnieuwsbrief verstuurd. Veritate stuurt de ontvangers nu een rectificatie waarin het bedrijf excuses maakt. Ondertussen zit Kortingswinkel.nl – dat in maart het adressenbestand kocht – in zijn maag met de blunder van Veritate. "Wij betreuren dit ten zeerste", zo stelt Edzard Gelderman van Kortingswinkel. "Voor ons is dit heel schadelijk. Nu lijkt het erop dat wij oude mailtjes van Maxfoodmarket versturen naar de klanten. We zullen een pittig gesprek met Veritate hebben. Hier heeft niemand wat aan."