Dat stelt Freeler-woordvoerder Ronald Schepers in reactie op een bericht in FEMDeDag donderdag dat ING Groep heeft besloten de gratis internetprovider in de etalage te zetten. FEMDeDag baseerde zich op uitspraken van Jacques Kemp, hoofd e-business van ING Groep. Kemp stelt daarin dat ING Groep nieuwe regels heeft opgesteld voor haar elektronische activiteiten, en dat Freeler niet aan die criteria voldoet. Hoe Kemp tot de uitspraken is gekomen, is Schepers een raadsel. "Ik heb uiteraard onmiddellijk contact gezocht met ING en mij is verzekerd dat dit verhaal niet klopt", aldus Schepers. ING heeft volgens Schepers geen plannen Freeler op dit moment van de hand te doen. Wel onderzoekt de bank-verzekeraar de mogelijkheden voor een fusie of een alliantie met een andere grote internetprovider. "ING wil met Freeler een leidende rol krijgen in e-commerce en de provider als springplank gebruiken voor nieuwe producten en initiatieven van ING. Dan is schaalgrootte belangrijk. In dat kader wordt gekeken naar een eventuele samenwerking met andere partijen", aldus Schepers. Freeler voert volgens Schepers in ieder geval gesprekken met InterPlein, een communitysite die zich specialiseert in financiele onderwerpen als beleggen, hypotheken, belastingen en verzekeringen. In juni ketsten gesprekken met Libertysurf over een overname van het klantenbestand af vanwege de vraagprijs. Freeler telt inmiddels zo'n 440.000 'abonnees'. Dat moeten er over een jaar zo'n 700.000 zijn. Daarvoor is een groei nodig van 25.000 abonnees per maand. Nu groeit het aantal abonnees met 15.000 per maand. (Dit artikel vervangt het donderdag gepubliceerde "ING zou provider Freeler toch willen verkopen")