Analisten hadden op een groter verlies gerekend. Zij gingen voor het afgelopen, derde kwartaal uit van een verlies van tussen de 46 en 50 miljoen euro. T-Online leed in dezelfde periode nog een verlies van 43 miljoen euro. Wat de omzet betreft maakte T-Online alleen cijfers over de eerste negen maanden bekend. De dochteronderneming van Deutsche Telekom boekte een omzet van 809 miljoen euro, een stijging van bijna 50 procent vergeleken met vorig jaar. Het bedrijf was in een persbericht vooral te spreken over de omzetstijging die bij de portalactiviteiten werd geboekt. T-Online boekte in de eerste negen maanden van het jaar een omzet van 108 miljoen euro uit de verkoop van advertenties op de portal en via e-commerce. In dezelfde periode vorig jaar bedroeg deze omzet nog 61 miljoen euro. T-Online telde eind september 9,8 miljoen abonnees, een stijging van 39 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In Duitsland telde T-Online aan het eind van september 578.000 ADSL-abonnees, volgens het bedrijf 73 procent meer dan halverwege het jaar. De resultaten die T-Online dinsdag bekendmaakte, zijn op voorlopige basis. De definitieve en volledige resultaten over het afgelopen kwartaal en over de eerste negen maanden worden op 29 november gepresenteerd.