Hot-Orange.com zal het geld van Versatel gebruiken om haar positie in Nederland te verstevigen en verdere groei in Europa te financieren, zo meldt Versatel in een persbericht. Zon, een van de grootste gratis internetaanbieders en voor 90 procent in handen van Versatel, is blij met de investering van het moederconcern. "We zijn ervan overtuigd dat Zon het vermogen heeft om in Nederland de nummer 1 portalsite te worden. Unieke e-commercetoepassingen zijn onmisbaar voor dit doel", zegt Gert Post, directeur van Zon, in het persbericht. Hot-Orange.com biedt volgens Versatel een 'unieke manier van online winkelen'. De relatief onbekende webwinkel ging in oktober 1999 van start en is gespecialiseerd in luxe- en lifestyleproducten. Eind januari kreeg het bedrijf al een kapitaalinjectie van 6 miljoen gulden van het Nesbic investeringsfonds. Anoeska van Leeuwen van Versatel bevestigt dat het bedrijf nog meer deelnemingen op contentgebied op het oog heeft. "Het ligt voor de hand dat we nog meer gaan investeren, of dat bedrijven deelnemen in Zon", zegt de Versatel-woordvoerster.Eerdere relevante berichten: Versatel en Zon gelijk met KPN de ADSL-markt op (06 januari 2000) Gratis ISP Zon: 50.000 gebruikers in twee weken (15 september 1999)