Versatel heeft over heel 2004 een nettoverlies van 24 miljoen euro geleden. Een jaar eerder was dat nog 33 miljoen. De omzet van het bedrijf is met zo'n 30 procent gestegen tot 601 miljoen euro. Deze omzetstijging heeft het bedrijf vooral te danken aan de snelle groei van het aantal adsl-klanten. Aan het eind van 2004 telde het klantenbestand van Versatel 169.000 adsl-abonnees. Dit is een stijging van meer dan 60 procent vergeleken met het begin van vorig jaar toen het bedrijf net geen 105.000 adsl-abonnees had. Dit heeft het telecombedrijf woensdag bekendgemaakt bij de presentatie van zijn jaarcijfers. "Het aanhoudende succes is te danken aan onze focus op onze sterke kanten: de Nederlandse zakelijke markt en de particuliere breedbandactiviteiten", aldus Raj Raithatha, directeur van Versatel.

Triple play

Versatel heeft hoge verwachtingen van triple play, de benaming voor het aanbieden van meerdere diensten, zoals internet, telefonie en televisie, via één verbinding. Het bedrijf verwacht dat dit jaar een overgangsjaar zal worden door de introductie van dergelijke triple play-diensten in Nederland. Aan het einde van dit jaar hoopt de telco 100.000 abonnees te hebben voor zijn nieuwe diensten. Lokkertje hierbij zijn de exclusieve uitzendingen van de Eredivisie-wedstrijden waar het bedrijf in december de rechten voor verwierf.