Versatel heeft in het tweede kwartaal 2007, dat eindigde op 30 juni, een omzet geboekt van 182 miljoen euro. Dat is een groei van bijna 75 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hoewel het verlies van kwartaal op kwartaal is toegenomen van 22,8 miljoen naar 23,2 miljoen euro, is het verlies in vergelijking met vorig jaar afgenomen. Toen noteerde Versatel nog een verlies van 31,1 miljoen euro.

Het bedrijf meldt dat het in het tweede kwartaal in Nederland 16.000 nieuwe klanten heeft kunnen bijtekenen voor zijn multiplay-product ADSL2+. Voor zijn dsl-diensten heeft het bedrijf in Nederland netto 11.700 nieuwe klanten erbij gekregen. Het totale aantal klanten van Versatel komt daarmee uit op 266.000.

De totale kosten zijn in een jaar gestegen van 46 miljoen euro tot 60,8 miljoen euro. In totaal heeft het telecombedrijf in het afgelopen kwartaal 18,7 miljoen euro uitgegeven aan marketing. Het merendeel hiervan is uitgegeven aan de 'positionering van mobiele producten'. Ook is er veel geld gestoken in de marketing rondom Tele2 Vision, het televisieproduct van Tele2.

Versatel-woordvoerster Cilesta van Doorn stelt tegenover Webwereld dat het bedrijf duidelijk de goede weg is ingeslagen. "De omzet is gestegen en het verlies is aanzienlijk afgenomen", aldus Van Doorn. De woordvoerster durft echter nog geen uitspraken te doen over wanneer het bedrijf weer in de zwarte cijfers zal zitten.