Het dagblad Libertatea publiceerde eerder deze maand een artikel over een Roemeens stel dat hun baby Yahoo had genoemd. Ze zouden voor de naam hebben gekozen, omdat ze elkaar via internet hadden ontmoet. Als bewijs publiceerde de krant het geboortecertificaat van het kind. Het nieuws werd internationaal overgenomen. In Nederland publiceerde De Telegraaf het 'nieuws' op zijn site. De verslaggever van Libertatea, Ion Garnod, bleek het verhaal echter uit zijn duim te hebben gezogen. "De verslaggever had het geboortecertificaat van zijn kind bewerkt", zo verklaart Simona Ionescu, adjunct-hoofdredacteur van de krant, tegenover persbureau Reuters.