De nieuwe samenwerking tussen VNU, Perscombinatie Uitgevers (uitgever van bijvoorbeeld de Volkskrant, het Parool, het AD en het NRC) en de Holland Media Groep (RTL 4 en 5) wordt ondergebracht in Spott Multichannel. VNU heeft hierin een belang van 40 procent, de twee andere partners krijgen ieder een belang van 30 procent. De veilingsite Spott.nl werd begin februari door VNU gelanceerd. De komende maanden wordt de site uitgebreid met diensten voor bijvoorbeeld e-mail, WAP en SMS. Ook krijgt Spott een nieuw uiterlijk. Belangrijker is echter dat Spott vanaf 31 juli iedere werkdag op RTL 4 een eigen programma krijgt. Het middagprogramma gaat aandacht besteden aan 'het verhaal achter' opvallende en bijzondere producten of diensten die op de site worden aangeboden. Televisiekijkers krijgen de mogelijkheid te bellen om op een van de artikelen te bieden. PCM doet mee middels het aanleveren van rubrieksadvertenties. De meeste 3 in 1 Mini's en Treffers worden dagelijks doorgeplaatst op de site. Hierdoor zal Spott.nl volgens de drie partners 'over de volle breedte aan onderwerpen de grootste hoeveelheid advertenties in Nederland bevatten'. Spott Multichannel beschikt op jaarbasis over een mediabudget van ten minste 25 miljoen gulden. Het bedrijf verwacht aan het eind van dit jaar aan zo'n 60 mensen werk te bieden. De samenwerking biedt ook de mogelijkheid tot internationale expansie, zo stellen PCM, VNU en HMG.Eerdere relevante berichten: VNU komt met veilingsite onder Gouden Gids-vlag (27 januari 2000)