"Vanwege de tegenvallende belangstelling houdt VNU op met The Inquirer," aldus hoofdredacteur Alex Beishuizen tegenover Webwereld. De site werd op 1 maart dit jaar opnieuw gelanceerd na een restyling.

De restyling was het gevolg van de verkoop van de Business Media Europe-tak van VNU aan de Britse investeerdersgroep 3i. Daardoor werden de buitenlandse samenwerkingsverbanden opgeheven en kon de Nederlandse Inquirer niet langer een beroep doen op de inhoud van de Engelse zustersite, aldus Beishuizen.

Vervolgens waren er te weinig middelen om zelf een succesvolle site op te bouwen. "We waren voor de content volledig afhankelijk van onze eigen mensen en we hadden hier maar twee mensen parttime zitten", zo verklaart Beishuizen. De hoofdredacteur van Computable, die tevens verantwoordelijk was voor The Inquirer, zegt 'teleurgesteld' te zijn dat de site geen succes geworden is.

"Het is moeilijk om met weinig middelen een human-interest it-website draaiende te houden," aldus Beishuizen. VNU is niet van plan om het einde van de Nederlandse Inquirer in een persbericht aan te kondigen. "Het aantal bezoekers was dermate laag dat het niet nodig is om hier nu heel Nederland voor te alarmeren." Volgens Bieshuizen had de site op het hoogtepunt 'enkele honderden' bezoekers per dag.