Eerder bood Vodafone deze dienst al aan zijn zakelijke klanten aan. Het bedrijf heeft om verschillende redenen besloten om de dienst nu ook aan consumenten aan te bieden. Topman van Vodafone Nederland Guy Laurence stelt dat zijn bedrijf heeft geconstateerd dat klanten diverse diensten in één willen, zonder dat het te veel 'gedoe' met zich meebrengt.

"Als we kijken naar de ervaringen die klanten hebben met digitale telefonie en vaste internettoegang thuis, dan is er absoluut ruimte in de markt voor kwaliteitsaanbod." De topman geeft aan dat Vodafone de dienst langzamerhand zal uitrollen.

"In de eerste fase hebben we slechts ruimte voor een paar duizend klanten. We willen kwaliteit bieden en om dit te garanderen is het niet mogelijk om heel veel mensen tegelijk aan te sluiten. Zodra de vraag het aanbod overstijgt zullen wij de verkoop van het product tijdelijk stopzetten."

Het bedrijf is van plan zijn klanten op den duur individueel te benaderen over de kwaliteit van de dienst. Aan de hand daarvan wil het bedrijf in een latere fase, indien nodig, processen of onderdelen van het product aanpassen, vóór de brede marktintroductie later dit jaar.

Het bedrijf biedt vier verschillende pakketten aan met downloadsnelheden variërend van 2, 4 of 8 Mbps. Voor klanten die in de buurt van een wijkcentrale wonen is ook 20 Mbps beschikbaar. De uploadsnelheid is standaard 1 Mbps. De kosten voor een abonnement bedragen, afhankelijk van de downloadsnelheden 29,50 euro, 39,50 euro, 49,50 euro en 59,50 euro.

Mensen die al een Vodafone mobiel-abonnement hebben krijgen bovendien een belbundel waarmee ze in het weekend gratis kunnen bellen naar vaste telefoonnummers en Vodafone-nummers.

Laurence laat weten dat het bedrijf op dit moment nog niet van plan is om digitale televisie aan te bieden, omdat hij de markt op dit moment nog niet goed overziet. De topman wil voor de toekomst echter niets uitsluiten. "Als er vanuit onze klanten vraag naar is, dan zullen wij in de markt stappen."