Daarmee is niets teveel gezegd. De oude Volkskrant-site, een smal crèmekleurig vlak met daarop tekst en links en rechts op een grijze ondergrond advertentiebanners, was gemaakt voor kleine 14 inch schermpjes met een lage resolutie. De nieuwe opmaak is moderner en schermvullend. De voorpagina bestaat uit drie kolommen, een brede in het midden met twee smalle aan weerskanten. De pagina is een lappendeken van bonte kleurvlakken. Het moet een nieuwssite zijn, maar de blauwe nieuwskoppen verdwijnen haast op de donkerpaarse achtergrond. Ook de intro's onder de koppen ontbreken. De site is bovendien tergend traag. Volgens Henk Blanken, chef van de Volkskrant-internetredactie, komt dat door technische problemen. Inhoudelijk is Volkskrant.nl nauwelijks veranderd. Geleidelijk wordt de site uitgebreid, vertelt Blanken. 's Ochtends rond 08.00 uur staat een selectie van artikelen uit de krant online. "Dat zullen meer berichten zijn dan voorheen", zegt Blanken. "Aangevuld met een selectie van actuele ANP-berichten." Nieuw is wel de onderverdeling in rubrieken Nederland, Internationaal, Economie en Sport. Een opzet die concurrent De Telegraaf al veel langer heeft op haar Telegraaf-i. Nog deze maand wordt de Volkskrant-site uitgebreid met een vacaturebank. Die wordt geleend van Clickwork.nl, evenals De Volkskrant onderdeel van PCM Uitgevers. Later worden ook rubrieksadvertenties online gezet. Dat gebeurt in samenwerking met Spott.nl, de veilingsite van VNU.Eerdere relevante berichten: VNU, PCM en HMG werken samen in veilingsite Spott (17 april 2000) Volkskrant en Trouw actueel met [email protected] (22 maart 2000) Uitgeversconcern PCM splitst papier en internet (10 maart 2000)