Dit stelt KPN op basis van eigen onderzoek. Verder zegt 78 procent tevreden te zijn over de betaalde diensten op i-mode en 86 procent zou i-mode aanbevelen bij vrienden en bekenden. De verkoop van i-mode verloopt volgens plan, stelt KPN. Inmiddels zouden er 11.000 Nederlandse klanten zijn. In totaal heeft KPN in Europa 50.000 klanten. Het merendeel van de gebruikers is tussen de 20 en 35 jaar. Verder is 82 procent afkomstig uit de consumentenmarkt en 18 procent uit de zakelijke markt. Ook weet KPN te melden dat 72 procent kiest voor de databundels tussen de 200 kB en 1 MB. De grotere bundels van 5 MB of meer zijn bij 28 procent van de klanten in trek. Het gemiddeld aantal contentdiensten waarop klanten zich abonneren staat nu op drie. Naar verwachting zal het aantal specifiek op i-mode gerichte diensten voor eind juli zijn opgelopen tot tachtig. De bestbezochte i-mode-site is die van de Telegraaf, die 2 euro per maand kost. De top 10 wordt gecomplementeerd door Radio538Ringtunes, MeteoConsult (weerberichten), VI Planet Voetbal, Tutch for Tones (ringtones), The Box (ringtones), MyBabes (erotische screensaver), ANWB (verkeersinformatie), ANP Nieuws en Jipii Ringtones.