Daarmee doet Watvindenwijover.nl denken aan Del.icio.us, de Amerikaanse site waar internetgebruikers hun bookmarks kunnen delen met anderen. Door het toevoegen van 'tags' aan de links is het voor andere gebruikers makkelijker om de favorieten terug te vinden.

René Jansen van Winkwaves heeft hoge verwachtingen van de gratis Nederlandstalige dienst. "Het zou natuurlijk geweldig zijn als Watvindenwijover.nl zou uitgroeien tot de nieuwe Startpagina of Ilse van het Web 2.0-tijdperk."

Om dat te bereiken heeft Watvindenwijover.nl nog wel even te gaan, al zijn de eerste resultaten volgens Jansen bemoedigend. "We zijn nog geen twee weken in de lucht en hebben nu al ruim vijfhonderd terugkerende bezoekers."

"We hopen steeds meer mensen te kunnen overtuigen dat Watvindenwijover.nl een makkelijke tool is om je bookmarks te managen, zodat je er vanaf elke computer bij kan: thuis, op je werk of bij de klant."

Naamsbekendheid

Met Watvindenwijover.nl hoopt Winkwaves naamsbekendheid op te bouwen die van pas kan komen bij de introductie van een zakelijke versie van de dienst. Die hoopt het bedrijf binnenkort namelijk te lanceren.

Volgens Winkwaves bestaat er bij kleine, nieuwe bedrijven namelijk veel behoefte aan kennisuitwisseling. "Waar de molochs van de oude economie stellen dat kennis macht is, zien we kleine jonge bedrijven snel groeien en succesvol zijn rond het adagium 'kennis delen is macht'. Alle opkomende webtechnieken als rss, tagging en blogs – vaak aangeduid als Web 2.0 – ondersteunen die denkwijze perfect."

"Denk aan het intranet van een consultancybedrijf: als alle consultants die hun presentaties en rapporten maken de zakelijke variant van Watvindenwijover.nl gebruiken voor het verzamelen en ordenen van hun materiaal, ontstaat een enorme potentie voor verbeterde kennisuitwisseling", meent Jansen.